De eerste echte sneeuw - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu De eerste echte sneeuw - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

De eerste echte sneeuw

Door: Antonio/Ruud

Blijf op de hoogte en volg MC

26 Januari 2009 | Zwitserland, Bern

Na een heerlijk ontbijtje zijn we gisteren met een heerlijk zonnetje vertrokken bij La Mouche. De reis ging vanuit Frankrijk binnendoor naar Duitsland. Vervolgens een stuk Zwitserse Autobahn genomen omdat we anders 's avonds te laat aankomen. Het weer was zo mooi dat het wel leek of we richting Kees, Jan en Cor aan het rijden waren. Vanaf Zürich weer lekker binnendoor. In het skigebied bij Wildhaus reden we over een pas van 1100 m (15%). Hier was het een paar graden onder nul en er lag serieus sneeuw. De mensen die in grote getale bij de bushaltes stonden, keken wel wat raar op toen niet de skibus maar vijf motoren voorbijkwamen. De weg was hier trouwens nog sneeuwvrij. Vervolgens een flitsbezoek gebracht aan Liechtenstein. Via een mooie slingerweg weer naar Zwitserland door het pittoreske plaatsje Maienfelden. Dan richting Davos. Hier begon de echte winter. Elke meter van de weg ging nu omhoog. Vanuit Küblis 12 km steil bergop over een besneeuwde bergweg. Tot onze eigen verbazing kwamen allemaal eigenlijk vrij gemakkelijk boven zonder sneeuwkettingen. Werkt toch wel goed die sneeuwbandjes. Hoewel..... Erik-Jan kent de grenzen van de grip en weet nu dat je speciale machines nodig hebt om een nieuwe tunnel aan te leggen. Vol gas de sneeuwmuur inraggen met een zijspan werkt niet. Boem is ho. Geen schade gelukkig. Wel een ervaring rijker. Onderweg is het laadstroomprobleem bij Gijs weer teruggekomen. Dus daar moeten we weer even naar kijken. Rond 19 uur waren we in de buurt van St. Antönien. In al onze sneeuwijver vlogen we de herberg eerst volgas voorbij. Na een aantal km zoeken in de werkelijk prachtig besneeuwde omgeving toch maar even gebeld met de herberg. Dus terug bergaf glijden. Uiteindelijk kwamen deze 5 blije bikers bij Herberg Ascharina aan, waar de nederlandse Anja een prachtige stek heeft.
Na een zelfbereide maaltijd hebben we een beetje de après-skiërs uitgehangen (inclusief eigen gemaakte muziek) De stemming zit er goed in. We hebben net weer een frühstück op en gaan ons nu klaarmaken voor de tocht naar Italië. Eerst door Vereinatunnel en dan nog (even) de Ofenpas nemen. Wij hebben d'r zin an.

• 26 Januari 2009 - 09:44

Madeleine:

Mooi mannen dat het zo goed gaat. Ja in de sneeuw spelen met een zijspan vergt toch wel een beetje ervaring EJ maar gelukkig is het goed gegaan. Dat stroomprobleem moet nou maar eens goed opgelost worden; ik ga er vanuit dat jullie 5 techneuten daar wel achter komen!!!! De nasleep van het tuig dat onze autoruit insloeg is niet zo leuk, want zoals gedacht alleen WA verzekerd (auto ouder dan 10 jaar he)... Roger succes met je rug (jammer nu dat je niet in Thailand zit bij KJC dan kon je een lekkere massage krijgen)

• 26 Januari 2009 - 10:02

Anja:

Nog even een berichtje vanuit Herberge Ascharina, hoop dat jullie een mooie tocht maken, zal jullie zeker volgen en heb nog een aantal mooie foto's. Waar zal ik deze heensturen?
    Groeten uit Ascharina,
    Anja

• 26 Januari 2009 - 10:08

Johnn Tetz:

Hey mannen sterk wat jullie daar doen, maar waar gaat de reis eigenlijk naar toe????

De groeten, Johnn

• 26 Januari 2009 - 10:10

Rob:

Even "meedenkend" vanuit het hoge, warme noorden :-)
    Gijs, zijn de koolborstels van je dynamo nog wel in orde?
    En/of je gelijkrichter?

• 26 Januari 2009 - 10:32

Metaltiger:

Oeps, EJ misschien ideetje; skietjes eronder???:p
    Enne Ruud, k zou bijna geloven dat je heftig aan t kokkerellen ben whahaha.
    Have fun allemaal verders!

• 26 Januari 2009 - 10:36

Liliane:

Hey Ruud,

Volgende x kom ik bij "jou" eten ;-).

• 26 Januari 2009 - 12:05

Mike:

Ik wil graag de eerste cd van de Jostiband kopen ! spelen jullie ook Motorhead ?

Nog heel veel plezier mannen.

• 26 Januari 2009 - 12:25

Frans:

Volgens mij ga ik spijt krijgen dat ik niet mee ben gegaan...

%@^#$#&

Nog veel plezier daar!!!

• 26 Januari 2009 - 15:10

Arie:

Ziet er weer tof uit allemaal! mooi trippie!

• 26 Januari 2009 - 16:31

Theo:

he frans spijt is als je schijt.
    he manne ziet er weer vertrouwd uit met de sneeuw.
    en eric jan niet remmen he in de sneeuw.
    have fun.

• 26 Januari 2009 - 18:45

Muis:

Hey Ruud en Alzheimer bikkels, have fun daar in die witte massa, en groet de Grune (Zundapp) Oliphant van me.

• 27 Januari 2009 - 03:46

Mr-president:

hey mannen,
    Ziet er wel heel gezellig uit !! maar je je kunt nu eenmaal geen twee dingen tegelijk.
    Wij hebben het hier ook reuze naar onze zin, Kees is volgens mij alweer een paar kilo aangekomen. Morgen gaan we de motors afhalen en gaan verder naar het noorden. Have fun !! grtz Kees Jan Suree en Cor