Blij dat ik glij :) - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Blij dat ik glij :) - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Blij dat ik glij :)

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg MC

30 Januari 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Blij dat ik glij!

Vanochtend op tijd vertrokken uit Kapfenberg na eerst een wiellager vervangen te hebben van gijs zijn motor. Aangezien hij dit al eens eerder gedaan heeft was dit niet echt een uitdaging. Er stonden voor vandaag no enige passen op de planning. Dat beloofde dus dikke pret. We reden gelukkig ruimschoots voor onze vijanden uit zodat er nog wat te glijden overbleef. De Aflenzer Seeberg was geen hoge pas maar wel een zeer leuke. Hierna hebben we getankt in Mariazell en daarna kwam een nog leuker stuk weg met le io bochten en gelukkig ook sneeuw op de weg. Pirouettes, achtjes en donuts, niets was ons te dol. Hier en daar werd wel eens een sneeuwwal geraakt maar dat versterkte alleen maar de grote grijnzen op onze bakkes. Een aantal ons tegemoet komende automobilisten konden onze vrije figuren op de weg niet waarderen en keken erg verbaast tot boos aan toe. Die dachten waarschijnlijk dat ze door onze acties geramd zouden worden. Ergens voor Freistadt gaf de motor van Roger te kennen dat de stroom op was. Even de reserve accu in de bak geplaatst en Roger kon ook weer verder. Omdat het al lekker met de tijd opschoot hadden we flink de sokken erin, we moesten tenslotte Tsjechi‰ bereiken. Voor we er ei enlijk erg in hadden passeerden we de Tsjechische grens. Het was inmiddels al serieus aan het schemeren. De eerste tent (na de grens) die we tegen kwamen werd het niet. De ramen zagen er een beetje rabberig uit en ik vermoedde dat we hier de kamers per uur moesten betalen. Na het eerste dorpje vonden we iets wat het wel zou kunnen worden, alleen reageerde de mevrouw in die toko op de slaap bewegingen die Antonio maakte afwijzend. geen idee of ze Antonio niet zag zitten of ons alle vijf niet.
Nadat we een lpg tankstation bezocht hadden kwamen we in Lipno nad Vltavou aan. Een erg nieuw uitziend dorp met legio horeca. Bij hotel Admir l werd Antonio weer vooruit geschoven om te vragen voor kamers. Ditmaal niet tevergeefs. We kregen een studio waar we met z n vijven konden slapen. Na de motoren aan de achterkant onder een afdak geparkeerd te hebben, hebben we rap de zooi in de kamer gedumpt en eni e sanitaire handelingen verricht. Tijd om te eten was het inmiddels ook alweer en we liepen fris en fruitig het restaurant in. Na de kaart aan een vluchtige blik te hebben onderworpen werd de bestelling geplaats. Roger en gijs kre en een mixed grill plateau. Een bord zo groot dat gijs al opperde dat je hier ook een mooie wieldop van kon maken. Links en rechts werd wat vlees verdeeld en we hebben onze bordjes braaf leeggegeten.
Morgen gaan we proberen het Elefanten te bereiken, maar ergens vinden we het door de snoj raggen zo leuk dat we eigenlijk terug de bergen in willen. Om onze andere vrienden, die van de grote groep, niet teleur te stellen gaan we morgen toch op Solla aan. Overigens hebben we vandaag dus het elfde land aangedaan in deze Alp-Rally.

• 29 Januari 2009 - 22:18

Wil:

Oke, Solla is minder belangrijk geworden, maar ja terug moet je toch....nou dan ook maar een bezoekje naar het Elefanten, tja daar zit toch ook de rest van MC Alzheimer

• 29 Januari 2009 - 22:21

Metaltiger:

Jaja de jongens hebben veel sneeuwpret!!! Das goe te merken enne waar is iedereen?? K vermoed dat jullie in de bar zitten om de nodige versnaperingen naar binnen te werken hihihi...maarre waar zijn nou de actiefoto's???

• 29 Januari 2009 - 22:50

Wil:

11 landen en viel snoj!!! That's the spirit!!! Toppie gedaan mannen, maar nu is het tijd voor het Elefanten!!! Lekker bierelieren rond het kampvuur met de andere Alzheimers. Relax rond het kampvuur, ja de stro balen liggen er al!!!!

!

• 30 Januari 2009 - 07:31

John:

het ziet er schitterend uit, ik lees het met een jaegermeister en m'n wanten aan...

• 30 Januari 2009 - 08:53

Eveline:

Met de dag begrijp ik jullie beter, de berichten zijn prachtig, de foto's machtig. Geniet-ze!

Groeten,
    Eveline. vanuit een warm huiskamertje

• 30 Januari 2009 - 08:55

Hoey:

zo en nu het echte werk
    kamperen in de sneeuw
    en geen verwarming of warm bad. maar rolle bolle
    in de sneeuw en smorgens
    staat de koolkast al open
    en al het voer is lekker
    fris .
    kokkerele maar ????????en wachten
    dat de melk en de eieren
    ondooit zijn.
    en dan nog even naar de koole diksikast om te schijten.
    dat is het echte werk.

• 30 Januari 2009 - 09:17

Madeleine:

Ach lagertje vervangen, dat telt niet eens mee, gebeurt zó vaak!!!
    Mooie foto trouwens voor een kerstkaart.
    Toch veel plezier in Solla ook al ligt er kein snoj... (of misschien ondertussen wel? Ik heb niet op Buienradar gekeken)

• 30 Januari 2009 - 10:48

Theo:

goed bezig manne en nu op naar solla en het (warme) bier en de sleedenrace.
    have fun maar dat hoef ik natuurlijk niet te zeggen met daar nog een stel doorgedraaide sneeuwhappers

• 30 Januari 2009 - 11:32

Janneke:

Hallo Boys,
    Wat een machtige foto, die laatste. (De anderen zijn ook leuk hoor) Maar van die laatste krijg je inderdaad kerstkaartgedachtes.
    Nu nog effe tijd maken voor de Alzheimerfamilie. Een reunie is natuurlijk nooit te versmaden. De laatste was toch al weer een paar weken geleden ?!?
    groetjes aan de rest van de club daar.