Passen of doorgaan? Passen !!! - Reisverslag uit Pozza di Fassa, Italië van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Passen of doorgaan? Passen !!! - Reisverslag uit Pozza di Fassa, Italië van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Passen of doorgaan? Passen !!!

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg MC

27 Januari 2009 | Italië, Pozza di Fassa

Na een uitgebreid ontbijt bleken er 2 motoren niet te starten. Erik Jan zijn bmw had een koude startmotor en was zeer slecht tot leven te wekken. Die van Gijs wilde helemaal niets meer vanwege de nog steeds niet bijladende accu. Ondertussen hebben Antonio en Ruud de site bijgewerkt, dit resulteerde in een ietwat laat vertrek. Nog net voor 12 uur zijn we uiteindelijk vertrokken. Schitterend weer en een hele witte weg. De route ging naar Klosters vanwaar we met de trein naar Susch zouden gaan. Na een enerverende treinrit van een kwartier in een erg donkere tunnel hebben we de Ofenpass bedwongen. Ondertussen nog geen garage gevonden die open was. In Valchava gevraagd naar een Bosch steunpunt en dat zou over de grens met Italië zijn. De grensovergang met Italië was gauw genomen en al gauw vonden we de bedoelde garage. De eigenaar kwam na wat vragen met een originele spanningsregelaar aanzetten. Volgens hem zaten die vroeger op Fiat trekkers, of dat nou een voordeel was? De spanningsregelaar werd rap verwisseld. Het was inmiddels al 15 uur en we moesten nog een aardig stuk rijden. Helaas voor de accu van Gijs deed de nieuwe spanningsregelaar niet wat van hem verwacht werd. Na wat heen en weer gevloek (de garage wilde de regelaar ook niet terugnemen) werd de reserve accu van Antonio op de treeplank Gijs zijn bak gemonteerd en die gebruikt om te starten. Op zijn eigen accu liep de ontsteking nog wel dus rijden konden we nog. Na dit oponthoud hebben we een stukje snelweg genomen tot Bolzano. Van hieruit ging het weer stevig de bergen in. Van het ene wintersport paradijs naar het volgende winter resort en al rap kwamen we in Pozza di Fassa aan. Erg groot wintersport dorp waar ook hier weer veel mensen verbaasd ons na staarden. Maar goed ook dat we er waren want de koplamp van Gijs was even eerder al als een kaarsje uitgegaan. Antonio had op internet een camping gevonden die goedkoop zou zijn en waar we binnen
konden slapen. Na het dorp doorkruist te hebben vonden we camping Vidor aan een weg het dorp uit. Sprookjesachtig verlicht en ook hier was alles bedekt onder een dik wit tapijt. Bij navraag bij de receptie bleken we geluk te hebben want er waren vandaag net twee kamers vrij gekomen. Zodoende slapen wij vannacht in een erg sjiek hotel in plaats van hutjes. Het zal ons ook eens meezitten. We zaten nog niet in het restaurant toen de baliemedewerker vertelde dat de motoren ook binnen mochten slapen. Nou, dat was geen probleem dus. Na het eten zijn Antonio en Gijs
weer vertrokken naar de garage om de acculader aan te sluiten en oolborstels te vervangen. Zodra dit allemaal geregeld is gaan we waarschijnlijk nog even een dip in the pool wagen. Het indoor zwembad in dit nog geen jaar oude hotel lag er schitterend bij en vroeg om (mis)gebruikt te worden.

Nagekomen bericht uit de sleutelgarage: De veroorzaker van het laadstroom probleem is gevonden. Een enkele stekker op de diode plaat heeft zijn werkzaamheden niet naar behoren uitgevoerd. We zijn nu druk aan het overleggen hoe dit probleem te tackelen. Een nieuw rondje bier is besteld dus dit gaat ook weer opgelost worden.

Vandaag voert de route via Oostenrijk naar Slovenië. Kijken of we de traditie van in het donker aan komen kunnen voortzetten : )
Owja... het sneeuwt nu!

• 27 Januari 2009 - 07:49

Klukman:

ja hoor....jullie treffen het maar weer,reis met ongekende mogelijkheden...misschien moet kluk toch eens meegaan ,alleen voor de cursus motor techniek.....mannen,zal een kaarsje opsteken voor jullie motoren,zeker niemand naar de motorzegening geweest?Maar goed dat ze overal bier hebben,klukkerdekluk

• 27 Januari 2009 - 07:57

Cootje:

Zo dus MC Vluchtstrook is weer de paden op en de lanen in!! hahaha Leuke foto's, jammer dat er geen foto is van al die goddelijke lichamen in het zwembad [badbubbelbadbikers]? Nog veel lol en de groeten aan de clubeikel. hoipiepeloi

• 27 Januari 2009 - 08:24

Tiny Suijkerbuijk:

Ha ha wel lachen hoor, goed voorbereid op weg, met prima in staat zijnde motoren.Gelukkig vinden jullie sleutelen niet erg. Wel schitterende foto's, Goede reis verder zonder veel ongemakken.

• 27 Januari 2009 - 09:37

Metaltiger:

Camping Vidor ziet er idd nie verkeerd uit!;)Maar dat gesleutel...Misschien nieuwe tip; zonder alcoholische versnaperingen??? Whahaha

• 27 Januari 2009 - 09:57

Wil:

Ziet er allemaal vet gaaf uit! Krijg zo langzamerhand ook zin om volgend weekend om het kampvuur te hangen in Sollah en de stoere verhalen te horen! Have fun en dikke kus voor iedereen.

• 27 Januari 2009 - 10:21

Wil:

De trein brengt je ook overal he?!?! Groetjes van de strenge meesteres van de NS.

• 27 Januari 2009 - 10:38

Madeleine:

Volgens mij hebben alleen niet-winterrijders hun oordeel klaar over de staat van jullie motoren... Ik weet dat jullie er alles aan hebben gedaan dus niet zo hard voor die jongens zijn hoor!

• 27 Januari 2009 - 11:20

Marc B:

Weer een mooie tocht dit jaar. Toevallig kwam ik er achter dat jullie weer onderweg zijn. Heel veel plezier onderweg en hou alles op 3 wielen. Tot ergens in NL.

• 27 Januari 2009 - 12:28

Arie:

en de traditie wordt voorgezet!

sleutelen?
    gewoon minor adjustments

foto's zijn weer top!

• 27 Januari 2009 - 12:44

Bobo:

Gelukkig doet de boel het weer, anders had ik (als ervaren oudetroepsleutelaar) misschien nog een tip. Namelijk dat ene piefje wat achter bakboordpalletje zit wil wel eens losrammelen bij wat minder jonge moteren! Tot zover mijn technische bijdrage. Zelf ben ik net terug uit die omgeving, veel meer ellende als jullie gehad! De kachel bleef op 25 graden staan en 1 ruitenwisser vastgevroren, ook nog de richtingwijzer kapot!
    Mannen succes, petje af en houd vol!
    Groet, Bobo

• 27 Januari 2009 - 12:45

5valve:

Jongens, dit is nog een old skool motoriezen.....PRACHTIG!

• 27 Januari 2009 - 15:15

Thuisblijver Michel:

nou boys weer diep respect voor jullie en weer 'n pracht verhaal,
    tis net of ik er 'n beetje bij ben.
    ''keep the snow alive"

• 27 Januari 2009 - 18:14

Janneke:

Hallo Boys,

Tot nog toe zijn de sleutelmomenten minder dan afgelopen jaar naar de Noordkaap. Best positief dus. Aan de foto's te zien gaat het jullie allemaal nog prima af. Jullie hebben natuurlijk ook een gezellig cluppie. Doe Boco ook van mij de groeten in Slovenië.
    Heb vooral nog veel plezier met z'n allen.

dikke Tût van Janneke

• 27 Januari 2009 - 19:22

Trudy:

jeetje wat jullie toch opzoeken! Brrrrrrrr. Stoere mannen!

• 28 Januari 2009 - 00:29

Wil:

Ik vind het top, laat de beste stuurlui maar aan wal staan! Onze mennekes doen het maar wel ff en ze hebben er ongelooflijk veel lol aan! Zoals Mc Alzheimer ontstaan is: Ellende verbroedert!!!!!