MCA ALP-rally nadert - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu MCA ALP-rally nadert - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

MCA ALP-rally nadert

Door: oinotnA

Blijf op de hoogte en volg MC

18 Januari 2009 | Nederland, Posterholt

Terwijl mc-alzheimerlid Cor onderweg is naar Thailand om daar samen met Kees en Jan te gaan rondtoeren en feestvieren nadert de MCA ALP-rally met rasse schreden. De voorbereidingen zijn in volle gang. De laatste hand wordt gelegd aan het reisklaar maken van de motoren. Met name het maken van aangepaste sneeuwkettingen vergt de nodige freubelcreativiteit. (Heb je gemist wat de MCA ALP-rally inhoudt klik dan hieronder op "vorige".) Globaal komt het erop neer dat enkele mc-alzheimers (Gijs, Roger, Ruud, Erik-Jan en Antonio) een toertocht door 11 landen gaan rijden. Dwars door de Alpen en eindigend op het Elefantentreffen. Inclusief terugreis zal de totale afstand bijna 3000 km zijn. In de rit zitten diverse (besneeuwde) Alpenpassen met stijgingen varierend van 10% tot 17%. Vandaar die sneeuwkettingen. Hopelijk gaat het ons lukken. Wij zijn er klaar voor.
Tegelijkertijd gaan er nog zo'n 10 mc-alzheimerleden op pad naar het Elefantentreffen. Deze groep zal er via een kortere binnendoorroute 2 dagen over doen. Zij zullen er iets eerder zijn en zullen het vuurtje alvast opstoken en de whisky klaarzetten.

2 leestips:
Kees, Jan en Cor zijn te volgen op www.keesjancor.waarbenjij.nu en
Het online-verslag van de tocht van de Deepfrozen Five naar de Noordkaap in 2008 is te lezen op www.dse.nl/~antonio

Jullie gaan nog meer van ons horen.
Wij ook van jullie....?????

  • 18 Januari 2009 - 13:32

    Trudy:

    Tjongejonge! Bikkels! Veel plezier! Trudy

  • 18 Januari 2009 - 14:22

    Bruw:

    Hej Kels,
    Veel succes door de sneeuw en de kou.
    Dan kies ik ook liever voor Cor zijn ritje naar de zon.
    Maar jullie hebben wel meer avontuur das zeker.
    Groeten Bruw.

  • 18 Januari 2009 - 15:19

    Dropshot:

    hallo
    cor staat momenteel op het punt op te stijgen richting thailand en voor ons is het de bedoeling om volgende week vrijdag naar thailand te vliegen op weg naar nieuwe belevenissen ,hiermee wil ik het andere team veels succes wensen en mannen kijk uit want ik wil julie graag allemaal weer terug zien om de verhalen aan te horen

    gr kees

  • 18 Januari 2009 - 15:48

    Gijs:

    Ik heb riempjes gevonden, 75 cm / 18 mm breed kost 3,50 euries per setje van 2. Oplopend tot lengtes van zo'n anderhalve meter. Wat daar de prijzen van zijn weet ik (nog) niet. Dus als iemand ze wil hebben kun je ze bij mij bestellen (bel me ff) dan kan ik ze nog voor je ophalen.

  • 18 Januari 2009 - 15:48

    Gijs:

    Ik heb riempjes gevonden, 75 cm / 18 mm breed kost 3,50 euries per setje van 2. Oplopend tot lengtes van zo'n anderhalve meter. Wat daar de prijzen van zijn weet ik (nog) niet. Dus als iemand ze wil hebben kun je ze bij mij bestellen (bel me ff) dan kan ik ze nog voor je ophalen.

  • 18 Januari 2009 - 19:17

    Ad LBS:

    Hey jongens, goeie reis en veel plezier!
    Dit zijn de mooie reizen om een keer mee te doen....
    Na alweer twee maanden terug te zijn van de afrika-trip begint het bloed weer aardig te kriebelen! Eerst ff wat sentjes sparen, dan kan ik ook weer plannetjes maken.Goeie reis allemaal!!!

  • 18 Januari 2009 - 19:17

    Ruud:

    Heb inmiddels beenschilden gefabriekt en het ziet er aardig McGyer'ig uit :)
    Morgen de voorvork poten nog ff onderhanden nemen en dan moet het maar klaar zijn.
    Sneeuwketting heb ik inmiddels ook (gewoon die onder m'n bus passen ;) Heb er dus ook eentje over.
    neem hem wel voor de zekerheid mee, kunnen we altijd nog silly games mee doen..haha

  • 18 Januari 2009 - 19:58

    Roger:

    Ik heb standaard al beenschilden op mijn motor zitten; ze noemen het ook wel carburateurs......
    Nog een paar dingetjes (ski's monteren enzo) doen aan m'n motor en dan gaan!! Ben ik nu de enige die antivries moet controleren in z'n blok??

  • 18 Januari 2009 - 20:03

    Tiny Suijkerbuijk:

    Hey stoere bikers. Heel veel succes, en plezier met jullie avontuur. Vooral denk ik aan mijn neef Antonio.
    Laat nog eens iets van je horen.

  • 20 Januari 2009 - 10:06

    Club Eikel:

    kijk ff naar wurcen of wurzen pass

  • 20 Januari 2009 - 12:22

    Arie:

    Hey luitjes, heel veel plezier. Ik ga als thuisblijver maar bezig houden met lezen, hou alles heel zou ik zeggen!

  • 20 Januari 2009 - 15:20

    Antonio:

    Hoi Bogo,

    Inderdaad de Würzenpass ligt beter op de route dan de Loiblpass. En 19% is ook niet verkeerd. Ik denk dat het de Würzenpass wordt.

    See you volgende week in Slovenija.

  • 21 Januari 2009 - 17:47

    Nory:

    ik zal je missen pap

  • 22 Januari 2009 - 19:11

    G.IJsman:

    Voor mij wordt het mijn 20 jarig jubileum. Exact 20 jaar geleden was ik voor het eerst op het Elefanten met Cor, Kees K., John D., P.B., Johan A., Harrie B., en Tjeerd waarvan ik de achternaam niet meer weet (Alzheimer hè). Ik heb de motor er klaar voor, de spulletjes bijna bij elkaar gezocht: ik kom er morgen aan!

  • 23 Januari 2009 - 07:57

    Ruud:

    Zo, ontbijtje zit erin. Ff afscheid nemen van vriendinnetje en eens beginnen met spullen uitzoeken opbinden.
    Het regent hiero best wel, dus ik blijf nog ff achter de geraniums zitten... (mooi weer rijder hè ;))
    @ Roger: hoe laat denk jij bij die texacopomp bij Beesd te zijn?

  • 23 Januari 2009 - 07:59

    Mascha:

    Hey ijskonijnen, heel veel plezier en hou alles heel en vooral jullie zelf!!!
    Ik wil graag IEDEREEN terug zien op het eerstvolgende feessie!
    Jeroen en ik gaan ook de Alpen in maar dan met een ander vervoersmiddel. We laten ons eerst brengen door de bus (je moet alles een keertje gedaan hebben in je leven ;)) en daarna verplaatsen we ons per snowboard.
    Hou het rubber en de kettingen onder!!
    Dikke kus van jullie mede-mca Mascha

  • 23 Januari 2009 - 19:30

    Prins:

    Een heeeeeeeeele goede reis en super veel plezier gewenst, voor Antonio en alle andere bikkels!!!

    Marc, Joost, Lidy, Stijn en Eveline

  • 23 Januari 2009 - 20:29

    Metaltiger:

    Hey jongens,

    K zeg maar 1 ding; niet proberen te vliegen met t span!! ;) Das nie leuk nie!!! Veel plezier enne laat nog wat asfalt over voor t gepeupel :)
    Grtzzz

  • 24 Januari 2009 - 07:28

    Cor Lanser:

    hey echte mannen,
    Vanuit Thailand wens ik jullie een geweldige reis toe. Want hier is het echt afzien hoor !!
    En Gijs ik zou ook graag op ons 20 jaar jubileum zijn, maar helaas moet ik het met een thaise vriendin doen, dat is echt balen man. grtz mr-president

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

MC

De "leden" van MC-Alzheimer maken meer dan eens bijzondere trips. Soms in de zomer, vaak in de winter, maar altijd per motor. Of het +40 C of -40 C is maakt daarbij niet zoveel uit. De "leden" van MCA kun je overal tegenkomen. Vanaf nu te volgen via waarbenjij.nu Zie ook mc-alzheimer.nl

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 219036

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Scandia Tour 2015

01 Februari 2013 - 10 Februari 2013

MCA into the ALPS 2013

17 Februari 2012 - 03 Maart 2012

MCA Alprally 2012

08 Februari 2011 - 19 Februari 2011

Skandia Toer 2011

24 Februari 2010 - 06 Maart 2010

The Great Scandiatour

23 Januari 2009 - 30 November -0001

MCA ALP-rally

Landen bezocht: