A whole lotta snow Take2...... - Reisverslag uit Lipno nad Vltavou, Tsjechische Republiek van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu A whole lotta snow Take2...... - Reisverslag uit Lipno nad Vltavou, Tsjechische Republiek van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

A whole lotta snow Take2......

Door: Antonio

Blijf op de hoogte en volg MC

29 Januari 2009 | Tsjechische Republiek, Lipno nad Vltavou

verzocht de tekst leesbaar te maken...mislukt ;)

Nadat ik het eerst probeerde op een antieke computer met een slavisch toetsenbord en een defecte spatiebalk, sta ik nu op Antonio z’n slaptop te tikken waarvan de g en de spatiebalk het alleen nog maar doen dmv alt-codes.
Met dank aan een halve liter bier over het toetsenbord…… Ruud is handiger met liften. (hoop ik voor de liftpassagiers).
We zijn met wat aanloopjes uit de parkeergarage gekomen om vervolgens de passo di Pordoi (2239m) te nemen. Deze was ruim voorzien van sneeuw zodat ik sneeuwketting nodig had om boven te komen. Deze ging helaas snel stuk, maar met een sneeuwsok gaat het ook prima. Vervolgens, met steiginkjes tot 13%, over de passo di Falzarego (2117m). Het was een prachtig gezicht om 5 zijspannen driftend door de haarspeldbochten ten gaan.
We hebben diverse ski-rs onderuit zien gaan omdat ze niet wisten wat zagen. Op de passo tre Croci (1809m) lag al minder sneeuw zodat het driften wat minder ging. Dit neemt niet weg dat er een aantal ’leden ’toch een turn out maakten! Vervolgens hebben we bovenop de col Angelo, in de plaats Misurina, wat gegeten en uitleg gegeven aan een buslading hongaarse touristen over wat wij nou in godsnaam aan het doen zijn. Verder oostwaarts over de gailberg sattel(982m) richting doorgaande weg. Toen begon het al serieus te sneeuwen, en ook donker worden... Er lag inmiddels een leuk laagje sneeuw op de weg. Mijn motor had daar meer moeite mee als anderen door de brede banden, ondanks de gemonteerde winterbanden. Daarom ging ik een keertje haaks om de vangrail in, no harm done. Door de vele sneeuwval en het duister zijn we via de Karawankentunnel Slovenië ingereden. Toen we de tunnel uitkwamen was de sneeuw gestopt. Nu hadden we regen, ook leuk! We begonnen de resterende 50km dus met regen, maar dat ging over in natte sneeuw, zodat we tenminste wit aankwamen bij Bogo in Kamnik. Het was inmiddels 21:30 maar we kregen een traditionele Sloveense maaltijd; erwtensoep met spek en roggebrood. Omdat Bogo klein behuisd is heeft hij onderdak geregeld bij een maat van hem, die een bar/hotel heeft. Hier zit ik dit nu aan de bar te tikken.
P.S. De grote groep, die de korte route naar het elefanten rijdt heeft zich zondag prima vermaakt met o.a. Wilco z’n ballen, bier andere dingen. Maandag wat problemen een remleiding van Dennis, 1-0 voor de Harley. Na een overnachting ergens in Duitsland 80km binnendoor gereden, een paar porsche’s en een ferrari ingehaald en net na donker zaten ze in het hotel in Bogen. Ze wisten nog fijntjes te melden dat ze ook 2 spanningsregelaars bij zich hebben....

Spatie-EDIT op 2/2/2009 by Ruud

• 29 Januari 2009 - 21:53

Thuisblijver Michel:

hee ,sneeuwmannen.
    wat n geweldig avontuur weer.
    we hopen nog wat fotootjes te zien. veel plezier gewenst vanuit het minder koude stadskanaal. superrrr!