Denemarken - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Denemarken

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

15 Februari 2015 | Denemarken, Hirtshals

Zo, we zitten nu in Hirthals te wachten tot we kunnen inchecken voor de boot naar Noorwegen. het restaurant waar we even een hapje gaan eten heeft WiFi, dus gelijk gebruik van maken.
Het begin dus... Donderdag kwamen we (Wilma & Roger) aan bij de Motorschuur en Tom was er al. Gijs uiteraard ook. Binnen de kachel(s) opgestookt om een beetje warmte te krijgen in de schuur. Lekker rondom het vuur gezeten met achtereenvolgens een koffie en bier. Ben en Ruud kwamen ook aan en de gesprekken voortgezet. Hans en Erik Jan zijn ons ook nog even wezen uitzwaaien.

De volgende morgen, vrijdag dus, vertrokken naar Denemarken. We hebben 590 km voor de boeg dus de snelweg op en blazen. We reden zo'n beetje 115 km/u en geen files gehad. De rit niet zo spektaculair, saaie snelwegen. Onderweg riep Ben nog dat we fout reden, vanwege de zon die doorkwam dacht ie dat we de Route Soleil te pakken hadden. Door die zon kwam Tom er ook achter dat de beschermfolie nog op het zonnevizier van zijn nieuwe helm zat.....
In Flensburg nog wat inkopen gedaan en door richting Aarhus. We kwamen nog met daglicht aan op het treffen. Snel de tenten opgezet en een paar biertjes genomen. Vervolgens zijn we op de uitnodiging van Paul Jorgenson ingegaan om bij zijn hutje te komen zitten en ons te warmen bij zijn kampvuur. Het kampvuur ook gebruikt om ons eten op te koken.
Aangezien we daar wel lekker zaten ging de doppen ook niet meer op de flessen sterke drank en het bier ging ook aardig hard. Gijs kwam er zo achter dat hij zijn steunzolen was vergeten en de rest had ook last van vallende ziektes c.q. niet vast ter been..... Maar we zijn allemaal weer heelhuids onze tenten in gekomen.

Zaterdag. Lekker uitgeslapen, onbijtje gemaakt met een paar kannen koffie. De tourrit de de meeste treffenbezoekers gingen rijden hebben we overgeslagen. Gijs had Mogens gebeld of hij thuis was dus zijn we naar aarhus gereden om bij Mogens een bakkie te doen. Tevens boodschappen gedaan en weer terug naar het treffenterrein.
Over het treffen; het is geheel zelfvoorzienend, er is alleen water en een soort van toilet. Totaal heb ik zo'n 30 tentjes geteld dus niet al te druk. Maar daardoor heb je wel met iedereen contact. Qua weer was het grijs en droog, temperaturen vanaf het vriespunt tot +4.
De zaterdagavond warenb we allemaal een stuk tammer dan de avond ervoor. Weer eten gekookt op een kampvuur. Tom had zoveel noedels gegeten dat die 's nachts meerdere malen op de pedaal-emmer-wc heeft gezeten... De zaterdagavond waren we dus allemaal redelijk standvastig en op tijd naar bed.

Zondagmorgen afscheid genomen van Ben en Gijs die weer terug zijn gegaan naar Nederland. Tom, Ruud, Wilma en Roger zijn rustig verder gaan inpakken en aan het eind van de ochtend gaan rijden. We hoefden maar een kleine 200 km. ook weer snelwegen, beetje saai met een hoop zijwind. Snel gereden met als gevolg als gevolg dat we veel te vroeg in Hirtshals zijn en (zie verder intro)

• 15 Februari 2015 - 15:43

Antonio:

Ben al een tijdje aan het lezen. Ik volg ook telkens netjes de instructie op: "(zie verder intro)"
    Maar op een gegeven moment komen een aantal dingen toch bekend voor.

Keep on going! Op naar de sneeuw.

• 15 Februari 2015 - 17:29

Erikjan:

Eerste missie dus geslaagd!
    Route soleil, gelukkig niet de verkeerde afslag en Tom heeft nu goed zicht. Op naar Noorwegen, goede reis en veul plezier

• 15 Februari 2015 - 21:49

G.ijsman:

Wel een beetje anders en later dan verwacht zijn Ben en Gijs eindelijk in Gasselternijveenschemond aangekomen.
    Het ging zo mooi, misschien wel té mooi… Om 10 voor 11 reden we Duitsland binnen en net voor Hamburg kwam de eerste rookpluim onder de Corda uit versnellingsbak. Olie die op de uitlaat terecht kwam was hiervan de oorzaak.
    Dus: aan de kant met het spul, een plonsje olie bijvullen en daar gaan we weer, nu met een beetje minder gang dan maar om de boel binnen te houden. Dat gaat mooi zo, of niet dan?
    Maar na ongeveer 200 km verraadt een blauwe rookwolk met bijbehorende stank dat het tijd wordt om er weer wat olie bij te doen.
    Daar kunnen we mee leven, als dát de manier is om thuis te komen: ook goed.
    Maar... er is meer in het leven van de doorgewinterde biker te beleven. Een uur van huis (om ongeveer een uur of 3) rachelt de complete achterband in barrels van de velg af, honderd meter voor de ingang van de Emstunnel.
    Goed dan de ANWB gebeld, details zal ik achterwege laten, maar om 20.00 uur waren we dus in de Motorschuur...