Witte Wegen - Reisverslag uit Sveg, Zweden van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Witte Wegen - Reisverslag uit Sveg, Zweden van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Witte Wegen

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

17 Februari 2015 | Zweden, Sveg

Vandaag heeft niemand naar de jury hoeven te groeten. Er is namelijk geen enkele glijpartij voorgevallen !!
Alleen bij het wegrijden van het motel zat Tom vast, maar dat mag geen naam hebben. Van de 195 km wegen die we gereden hebben waren de laatste 20 km af en toe schoon maar voor de rest waren de wegen wit en glad. Af en toe was er wat zand op gestrooid. Maar de spikes hebben zich bewezen toen we in de remmen moesten voor een paar kuddes rendieren op de weg. Weer een nieuwe ervaring! In het begin moesten we nog even wennen aan het rijden op de gladde wegen, dus in het begin reden we zo rond de 60 km/h maar later ging het met 75 ~ 80 km/h. Het lag ook een beetje hoe de toestand van het wegdek was, want soms was het aardig ribbelig. Maar de motoren kwispelden lekker op de gladde wegen. Rond vieren kwamen we aan bij het hutje op de camping in Sveg. Het was trouwens het laatste hutje wat vrij was, het is namelijk vakantietijd in Scandinavië! Maar we zitten warm en droog, sneeuwscooters voor morgen besproken en straks gaan we uit eten.

• 17 Februari 2015 - 18:46

Cor:

En Wifi houdt zich goed?

• 17 Februari 2015 - 19:34

Antonio:

Kijk..., dit is weer het echte werk!

Tip: Regel een sneeuwscooterkaart (bij tankstation of ICA). Of even vragen aan Henry of Anders.

• 17 Februari 2015 - 19:54

Jeroen:

Dus morgen scooters uitgraven, schade zien te beperken en heul veul snoifun.... Klinkt wel goed volgens mij.

• 17 Februari 2015 - 20:39

Kluk:

wow ziet ermooi uit,vooral de rendieren..... te gek scooteren....TOP hoor...

• 18 Februari 2015 - 03:41

Cor Lanser:

Ziet er alcoholisch en digitaal uit, veel plezier met de Vespa,s

gr Cor

• 18 Februari 2015 - 07:25

F:

Hou de glijers onder. Hopelijk niet teveel scooters uitgraven. Ben benieuwd naar de foto's vanavond, have fun

• 18 Februari 2015 - 19:43

BigWil:

De mannen zijn nog steeds op straat, vanmorgen om 11.00 op pad gegaan naar de snowscooters en tot nu nog steeds niet terug. Roger the Ijscoman belde dat ze 110 km hebben afgelegd en nu moeten ze dat zelfde kl****te stuk nog terug, dit was om ong. 17.00 uur dus het zal een latertje worden. Wel hebben ze een bordje gezien richting Sveg dus waarschijnlijk gaan ze het wel terug vinden.....we wachten in spanning af. Ik ben altijd wel blij dat de mannen onderweg goed opletten waar ze zijn. Ik hoor Roger vanmorgen nog zeggen dat ze dit keer voor het donker terug komen.........anyway goodluck voor Der Rudi, d'n Belg Tom en de IJscoman

• 18 Februari 2015 - 20:16

Big Wil:

De mannen zijn weer terug, nou ja ze staan bij de scoooter-verhuur maar ze komen zometeen naar de hut. eind goed al goed, de sterke verhalen komen later, haha

• 18 Februari 2015 - 20:41

BigWil:

Excuses to the Road Capitano: Het oude record staat nog!

• 18 Februari 2015 - 20:53

De mannen zijn terug!!!

• 19 Februari 2015 - 20:13

Mac Guzzzzi:

hoi stelleke zotten da ziet er daar verdoemme gezellig uit toch nog altijd tot de verbeelding sprekende trip winter schoensten tijd vor daar te toeren tom laat a niet doen twilt nie zeggen dat die hollllanders me meer zijn das ze ook slimmer zijn groeten aan iedereen nonkeltje marc

• 19 Februari 2015 - 20:42

Vlammetje:

Heb al eerder gereageerd, maar die is niet doorgekomen blijkbaar, zie 'm niet staan.
    Ging even over die rendieren. Ik vraag me af of de fotograaf nu dronken was, het rendier zelf of de camera, zie namelijk een rendier met meer poten dan je zou verwachten?
    En ik mis het verschrikkelijk. Zit hier gewoon in Irak, of all places....
    Jongens, gesloft met die sneeuwscooters, wat de peut betreft dan. Het verdwalen is een bijkomstigheid, hebben we ervaring mee, dus kan nooit echt fout gaan......toch?