Afgekeurd!!!! - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Afgekeurd!!!! - Reisverslag uit Fagernes, Noorwegen van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Afgekeurd!!!!

Door: Erik-Jan/Gijs/Antonio/Ruud/Harry/Wilma/Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

20 Februari 2012 | Noorwegen, Fagernes

Tijdens de avondvergadering in Akkerhaugen heeft de jury de behaalde punten van Harry geëvalueerd. De meningen waren verdeeld (Harry sputterde namelijk hevig tegen). Wat was er aan de hand? Harry maakte een heuse 360. Prachtig op snelheid uitgevoerd. Grote klasse. Maar.....! Een klein stukje rechtdoor en meteen nog een echte 360 d'r achteraan, maar helaas de verkeerde kant op. Teruggedraaid dus. Resultaat: Geen 720, maar nul. We moeten streng zijn.
Morgen herkansing.

Na een heerlijk wandelend buffet hebben we de avond met de nodige drankjes afgemaakt.
De volgende ochtend daarom niet al te vroeg aan het ontbijt, waar Harry even demonstreerde hoe ja een gekookt eitje uit de schaal kan blazen. Tip: Doe dit niet met een zachtgekookt ei. Weet Harry nu ook. We hebben het wel redelijk opgeruimd.

Dan op pad. Eerst in noordwestelijke richting. De zon scheen helder... en gaf nog licht ook. Een prachtige dag om te rijden. Elke kilometer werd de besneeuwde omgeving mooier. Tot we uiteindelijk ook weer dat witte spul onder wielen kregen. Slingerend door de bergen. Een ideale plek om aan het kampioenschap te werken, dacht Erik-Jan. En meteen een vette seventwenty-nohander met gewaagde afsprong! Gijs hield het fair en besloot EJ te ontwijken. We moeten de beelden nog even terugkijken of dit voor uitzending geschikt is, maar de punten zijn gescoord. Hier krijgt Harry het moeilijk aan, dachten we nog. Maar niet lang.... Even later een threesixty fullhand en slechts een paar kilometer verderop nog een. Na een stukje highspeed opnames, besloot Gijs om de moeilijkheidsgraad te verhogen door een pirouetje te maken vlak voor de aanstormende vuurspuwer. Yip, Harry's derde uitvoering was een feit. Een echte 1080-er!!! En zonder iets te raken. Chapeau..
Waarschuwing voor NL: Do not try this at home. (Is erg link zonder sneeuw).

Nu zou je denken dat man op de matzwarte zuidduitser op z'n lourens zou gaan rusten. Maar nee hoor. De overwinning smaakt kennelijk naar meer. Gewoon nog 360 er achteraan en nu met betonbuts. Die munitiekistjes van het leger zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Die van Harry niet althans.

Met al dit gedraai waren we uiteindelijk op weg naar Geilo. Tot we het bord 'Vegen stengt' tegenkwamen. Gelukkig was er nog een ander weggetje over de berg. En hierbij stond geen bordje. Gas erop en over die berg heen. Een kilometertje of 45 kwamen we wel. Maar een laag sneeuw van 2 meter wegscheppen gaat ons zelfs te ver. Einde weg. Dan maar weer terug. Weer uitkijken voor skieërs. Want dit weggetje bleek eigenlijk gewoon een deel van de skipiste te zijn. Wat kunnen Noren op skies dom kijken trouwens. Of was het verbazing??

Uiteindelijk hebben we Geilo net niet gehaald en zitten we in een hut op camping Blefjell aan weg 364. Een stukje NW van Kongsvinger. Open haardje erbij. Is wel een zwaar leven hoor. Wel weer sleutelmomentje. Op de camping bonkte een stuk Gijs een slang van de versnellingsbak van ijs stuk. Morgenochtend eerst repareren. Gaat wel lukken.
Net nasi achter de kiezen en nu nog wat nattigheid. Proost, tot morgen.

@ Madeleine: Niet alles te letterlijk nemen hoor, maar niet verder vertellen. De anderen mogen dit niet weten.

@ Theo: Zorg maar voor yoghurt.

@ Ruud; Voor eeuwig de jouwe (Har)

• 20 Februari 2012 - 17:45

Jan En Annemarie :

Wij genieten weer volop van jullie verhalen !! Heel veel lol en draaimomentjes toegewenst, groetjes uit duitsland.

• 20 Februari 2012 - 18:46

Der Rudi:

Jaloerse blikken vanuit Allefuh....
    Ziet er weer als vanouds uit en ook die blikken van die Noorse skiers kan ik me helder voorstellen ;-)
    Vindt dat Harry toch wel bonus punten moet krijgen voor zijn volharding .... maar laat ie nu maar mak an doen, jullie zijn nog niet op de helft!
    Tot Kiel wil ik nog wel Pannehilfe spelen verder wordt wat lastiger ;-)

Glij door alsof je leven er van af hangt!

• 20 Februari 2012 - 18:54

Theo:

lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    harry ik ben nu al trots op je vooral doooooooooooooooooooooooor gaan.
    bay the way hebben jullie geen ski's bij jullie dan is het toch gewoon door gaan op de piste .
    ruud ik ben het met je eens harry krijg extra punten.
    nou manne keep on glijding maar dan wel de goede kant op .

• 21 Februari 2012 - 06:46

Offshore Tijgers:

Harry . . . we wisten al dat je prettig gestoord was en we genieten ook van de verslagen die jij en je vrienden daar in kou nog produceren . . . alle respect voor jullie allemaal en dat moet echte vriendschap zijn dat deze mafkezen dat barre weer teisteren en nog plezier hebben ook . . . complimenten vanaf de Noordzee en blijven schrijven mannen . . . en Harry . . . je pakt vast wel de eerste prijs want daar heb je voldoende voor geoefend . . .

• 21 Februari 2012 - 11:04

Theo:

harry hoeft toch niet te oefenen het is een natuur talent.

• 21 Februari 2012 - 12:02

Marie-jose:

Hoi Antonio en alle anderen die deze mooie koude tocht maken .Heel veel plezier !!Dat is het belangrijkste .Zal aan jullie denken als wij hier op de Boerebruiloft een pilsje nuttigen.
    Gajullie volgen .Let een beetje op ons mannetje
    groetjes van de Donkies

• 21 Februari 2012 - 14:18

Madeleine:

Ik ga ook voor de punten van Harry, tenzij jullie van tevoren hadden afgesproken dat een 360 maar 1 kant op mag worden gemaakt??? En voor de Offshore tijgers: die mannen vinden rijden in de regen bar weer; rijden in de snoj (viel snoj!) is echt genieten!!!
    Ik zal niet ALLES te letterlijk nemen maar je moet wel lief blijven voor mijn vriendje ;-)
    Groetjes uit het barre weer in Nederland (motregen blehh)

• 21 Februari 2012 - 15:44

Hans:

360 of 270, wat maakt het uit...
    Als het maar geen 69 wordt...

Toffe foto's en hier is't kutweer.

• 21 Februari 2012 - 16:31

Mr-president:

Het gaat jullie weer gladjes af op jullie driewielertjes, lekker blijven spelen!! En op tijd naar bed kindertjes!!
    gr Suree & Cor

• 22 Februari 2012 - 10:21

Verbanddoos:

De punten telling is deze reis wel erg soepel, paar reisen terug kreeg je pas punten als je een 360,720 enz enz salto en het belangrijkste... jurygroet!!!
    Leuk verslag mannen, lekker doorgaan.

• 22 Februari 2012 - 10:29

Der Rudi:

Hey verbanddoos, die stunten die jij in het verleden uithaalde die zal (bijna) niemand evenaren....
    Maar mag ik jouw span eens lenen, vlgs mij gaat dat HD span toch veel harder de sneeuwwal in :-) :-)

@ TFB: rot hè voor die mannen... al dat witte spul.... grrrrrrr

• 22 Februari 2012 - 11:56

Freek:

Zo te lezen weer niks aan.. Kunnen jullie niet gewoon ski's onder voor wiel en zijspanwiel doen, heb je gelijk een sneeuwscootert die ook op de pistes kan..

• 22 Februari 2012 - 12:08

Veronique:

Hier even een groet uit het zuiden, waar de sneeuw inmiddels verdwenen is en de carnaval zijn einde heeft. Leuk om jullie reisverslagen hier te lezen. Ken jullie niet, maar heb het gevoel met een dansgroepje te maken te hebben....je weet wel, pirouetjes draaien enzo..haha. Ga zo door mannen, het is een kostelijk vermaak om jullie te volgen! Groetjes :-)

• 22 Februari 2012 - 12:35

Wil:

Alle uitslagen zijn goed!!! Geen verdere behandeling nodig....nu alleen verder herstellen van dat gegraaf in mijn buik!!!! XXX

• 22 Februari 2012 - 13:33

Janneke:

He mannen,

Zo te horen gaat alles ongeveer zoals het hoort te gaan, pirouettjes, pintjes, extra punten, nog geen securitymissers, sleutelmomenten, veel sneeuw, afijn vette pret. Wij genieten op afstand mee. Hier zit de carnaval er weer op. Vandaag haringhappen. Hessel heeft genoten van zijn tijd als lid van de Raad van Elf. Hij zou hoopjes snoep gooien in de grote optocht. Helaas is hij, net als jullie vanaf het begin al erg fanatiek bezig geweest. Bij de tijd dat hij bij ons kwam was viel er geen snoep meer te gooien. Pap en mam zijn ook nog komen kijken. Have fun samen en hou de vehicles nog een beetje heel.
    Love you tût Janneke

• 22 Februari 2012 - 22:32

Roger:

Mooie verhalen en foto's weer! Komt me bekend voor.......
    Het is weer bør en boos!
    Hier ben ik bezig met de zomerbandjes er maar weer onder te zetten.....

• 23 Februari 2012 - 13:44

Jeannette:

Harry, leuk verslag. Wist niet dat je dronk.........

groetjes "balletje"

• 24 Februari 2012 - 08:58

Kluk:

zijn van de mooie.... adres sletjes volgt nog zeker?greetzzzzz desnotkluk

• 24 Februari 2012 - 09:56

Frans En Petra:

Hallo mannen geweldig weer de verhalen te lezen van jullie trip.Gave foto's en genieten van afstand mee.Succes met de verdere reis!!!!!!!!!!