De yoghurt-trip - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu De yoghurt-trip - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

De yoghurt-trip

Door: Erik-Jan/Gijs/Antonio/Ruud/Harry/Wilma/Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

19 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo, het eerste verslag van de daadwerkelijke reis.
Niets te melden eigenlijk, dus voor degene die hier voldoende aan hebben, gewoon afsluiten!
Voor degene die gewoon van een verschrikkelijk slap verhaal houden, zal ik trachten er toch nog iets van te maken.
Waar zal ik eens mee beginnen?
Maar eens beginenen met de feiten?
- Antonio doet z'n stinkende best om er vroegtijdig mee te stoppen!
_ Gijs heeft nog steeds geen zak gedaan aan de startproblemen bij warme motor.
_ Ben is bevorderd tot tankspecialist, hetgeen hij met volle overgave doet en met alle services die erbij horen (ramen wassen, olie peilen, noem maar op).
- EJ rijdt weer lekker met z'n fluoriserend vestje, de veiligheidsfreak!
- Harry heeft de eerste 360-er gescoord!

Goed, dat was het dan weer voor vandaag!
We zijn vanochtend vanuit Göteborg vertrokken na een hele rustige en beschaafde avond. Hoe zou dat nu kunnen? Het kan toch niet liggen aan het feit dat Ruud, Wilma en Roger niet mee zijn?
We hebben allemaal gewoon met bestek gegeten, daarna een biertje gedronken en op tijd de kooi ingedoken, zo tegen een uur of één. Geen buikschuiven over de bar, niet zelf de bar geopend, geen Helga, helemaal niks van dat alles.

De Alpen ontvlucht voor het weer, maar helaas was het weer ook hier niet zo wat wij ervan hadden verwacht. Begonnen met regen, vanaf negen uur tot tegen de middag, daarna wisselvallig. In het begin nog wat rotwegen met yoghurt op de weg, zoals Gijs dat noemt. Daar heeft Harry z'n 360-er gemaakt met een gangetje van 70, 80, volgens Gijs heel kundig, volgens Harry met een hoop geluk weer gewoon rechtdoor gegaan.
En dan de planning, welke planning? Ben zo blij met die keiharde standvastigheid van deze club.... eenmaal een doel gesteld, dan gaan we ervoor!!
We hadden gewoon naast Friso kunnen liggen, maar nee, wat denk je? In de regen in Noorwegen!

Gelukkig werden we af en toe weer wakker geschud door de ondoorgrondelijke acties van de in mijn ogen, beste rijder van deze club. Dit zonder overigens iemand anders tekort te willen doen.Ik heb 'm een aantal keren betrapt op het zeer dicht naderen van voertuigen die veel groter zijn en derhalve de strijd bij voorbaat hebben gewonnen. Gelukkig is het allemaal met een glijdertje afgelopen.....Hij is weer helemaal wakker.
Na de middagpauze, in Halden, hebben we na twee uur beraadslagen en bellen besloten om het noorden maar een beetje te gaan zoeken. Overigens was dit nog niet eenvoudig. De camping waar we vorig jaar hebben gelogeerd in Hokksund en nu weer heen wilden gaf niet thuis met de reden dat enkel op werkdagen kan worden gereserveerd... helaas pindakaas. Uiteindelijk terecht gekomen in Akkerhaugen, waar we in hotelkamers zitten voor de prijs van een appartementje, foutje van de directie, zullen we maar zeggen.

Oh ja, nog een klein detail, min of meer voor de thuisploeg. Harry is een kleinigheidje kwijt geraakt, niets ernstigs hoor, alleen z'n portemonnee. Zat geen kroon in, maar wel een giropasje, inmiddels geblokkeerd, en dat kloteding wat rijbewijs heet. Dat is dan weer wat minder, maar we nemen de gok....
Alleen nog even aangeven en dan gaat het wel goed komen. Dus voor de detectives onder ons (Ruud?): zeer vermoedelijk bij de Raststätte na Hamburg, je weet het wel Ruud, succes!!!

Zo, ben het nu zat.(harry)

Allemaal de groente!

The wet five.

• 19 Februari 2012 - 08:24

Mr-president:

Harry een echte biker heeft zijn portemonnee aan de ketting!!
    En hopelijk voor jullie bevriest de yogurt.
    gr Suree & Cor

• 19 Februari 2012 - 09:00

Hans:

Hoi Alzheimers,

mooi verslag van wat dus eigenlijk kutweer is.
    Maar zie geen beren op je weg en richting het noorden is het vast beter.
    Daar heb je overigens wel ijsberen. Staat leuk voor de openhaard.
    Alternatief : Zo'n Randolph aan de muur. "heb ik zelf platgejaagd "kun je dan tot in lengte van jaren als stoer verhaal opvoeren.
    Maar pas op dat er niet een trucker jarenlang stoer kan vertellen hoe hij met moeite een Alzheimer wist te scoren... Goede reis ! Hans

• 19 Februari 2012 - 09:25

Tjitte:

Harry, ons gabbertje, je hebt hier aan boord op je bureaustoel de 360 diverse malen geoefend . . . we weten nu waarvoor dus . . . en dat je hier steeds op je hoofd stond . . . wat voor een stunt wordt dat ?

Groet van je gabbertjes offshore

• 19 Februari 2012 - 09:28

Offshore Tijgers:

En even voor de record Harry . . . stond Friso ook op je lijstje ?

Groet vanaf de L13C,
    De echte tijgers

• 19 Februari 2012 - 11:07

Madeleine:

Ik moet wel even mijn man verdedigen hoor! Wat een onaardige opmerking... hij heeft juist heel veel gedaan aan het 'niet starten met warme motor' maar soms doe je van alles en kun je het probleem toch nog niet oplossen... Gelukkig doen de accu en startmotor het wel prima, dus de motor start uiteindelijk wel.
    Dus eigenlijk niks aan de hand toch? Goed, dit rechtgezet hebbende hoop ik dat jullie snel in de tiefsnoj terecht komen!

• 19 Februari 2012 - 11:16

Theo:

uhhhhhh dat gaat weer helemaal als van alzheimer.
    ik denk dat je portemoniks naast de tas van Dennis licht zo ja neem hem dan even mee hij mist hem al zo lang hi hi.
    een 360 op yoghurt kun je dat eens voor doen als je thuis bent lijkt mij een leuk speel .
    zo kort weg en nu al 360 draaien dat word wat nou suc6
    p.s. buikglijden op de bar is ook maar voor een paar man weg gelegd dusssssss.
    have fun.

• 19 Februari 2012 - 14:02

Verbanddoos.:

Van de enige echte offshore tijgert, het gaat lekker lees ik al, ga zo door Harry en de rest van de guys!! Laat mijn tas maar liggen hoor daar ben ik overheen! ( behalve treffen jack ) Portomeniks wel meenemen natuurlijk, groetjes en veel lol!

• 19 Februari 2012 - 20:13

Ruud:

Dacht ik een lekkere makke maandag te hebben kan ik weer inspecteur Clouseau spelen voor zo'n leeg portemeniks met waarschijnlijk een Russisch rijbewijs ;-)
    Ik gaat morgen die Rastatte wel even telefonetisch contacten en vragen naar dat ding....
    Vlammetje de Bruin was het toch?

Whahaha, voor de rest gaat ie lekker, beetje zeuren om kleine dingen :-)

• 19 Februari 2012 - 20:48

Searching.... searching... found!
    Raststätte Holmmoor...
    Straks wel ff tel nr zoeken.
    komt goed...

• 20 Februari 2012 - 13:28

Wil:

Blijf ons maar op de hoogte houden van alles wat jullie niet meemaken, heel vermakelijk..........Viel spasssssss in Noorwegen.
    (Wij hadden al een filmpie in gedachten; De koninklijke familie in Lech en jullie denderen daar zo door het beeld heen met 'n paar zijspannen.....errug grappig)
    XX

• 20 Februari 2012 - 13:36

Ruud:

Nou nou, het geluk is met vlammetje deze keer!

Geldbörse mit Bankpasse und Führerschein ist gefunden durch mitarbeiter am Raststätte.

Am 2. März wieder ab zu hohlen beim ruckfahrt am Holmmoor West.
    Nach fragen beim: +49 (0) 4106 - 4848

Mit freundlichem Grüß,
    Der Rudi

• 20 Februari 2012 - 13:43

Yvon:

Ruud je bent een kanjer.

• 20 Februari 2012 - 13:45

De Rudi:

Ach Von, da's toch wel het minste wat ik kon doen...
    Als ze er nou niet op de terugweg langs zouden komen was ik hem zelfs op wezen halen... zo gek ben ik wel.

Voor Alzheimers, door Alzheimers hè... wie weet wat ik nog ga vergeten ;-)

• 24 Februari 2012 - 08:51

Kluk:

sorry voor laate reactie...ben zelf ook aan het glibberen geweest maar dan met 12 wielen dankzij zeer veel yoghurt kon ik niet meer terug laden in italie dus weekendje gestaan in Modena..met heftig griepje thuis gekomen dus ff uitzieken nu...denk aan jullie...ziet er weer vet cool stoer uit allemaal...enjoy en ben voorzichtig krijgers....UGH UGH mij die snel naar pot rent UGH UGH