Kjør forsiktig! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Kjør forsiktig! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Kjør forsiktig!

Door: Erik-Jan/Gijs/Antonio/Ruud/Harry/Wilma/Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

10 Februari 2011 | Noorwegen, Oslo

Is het vanwege het gevaar dat de Alzheimers op route zijn of zou het toch gewoon vanwege de flinke sneeuwval zijn dat deze waarschuwing in de online krant varden.no werd geschreven? Vanwege de kop "Snøkaos på veiene" zal het toch om de sneeuw gaan.

Op dit moment rijden dus 5 van 7 sneeuwhappers via de E134 vanuit Hokksund via Notodden en Odda richting Eidfjord, terwijl het daar lekker sneeuwt. Na de Stena-oversteek hebben ze gisteren de motor van Antonio afgeleverd in Göteborg om vervolgens richting Hokksund te koersen. Ondanks enkele verraderlijk gladde stukken was het allemaal goed verlopen. Inmiddels heeft Antonio de begrafenis achter de rug en gaat straks via Schiphol de achtervolging inzetten. Ondertussen koerst Ruud naar het vliegveld van Oslo om van daaruit ri. A'dam te zweven voor de begrafenis van Mascha's vader. Als echte bikers zullen Antonio en Ruud elkaar natuurlijk groeten onderweg.

Door de omstandigheden even geen nieuwe foto's, maar dat halen we de komende dagen vast nog in. Overigens is er bij "we varen" later meer tekst bijgeschreven en zijn er ook de eerste foto's en een video van het vertrek geplaatst. Degene die al vroeg naar de pagina gekeken hebben, hebben dit misschien nog niet gezien.

Blijf lezen. The best is jet to come..

En dan... laat (02:45), maar toch 'n update!
Het vertrek van de 4 spannen (en 5 Alzheimers) verliep uiteraard niet vlekkeloos....
Harry vond het nodig om pirouetjes te draaien en z'n span vast te zetten na 2 rondjes.
Gijs dacht dat z'n gaskabel naar de haaien was maar bij nader onderzoek bleek dat het handvat over de hendel draaide.... en de K100 waar Roger en Wilma zich mee verplaatsten had totaal geen zin om fatsoenlijk te lopen behalve wat stationair gesputter.
Harry werd met handkracht uit de sneeuw getrokken en kon vervolgens de K100 het terrein afslepen. Gijs had weliswaar krachtigste motor maar de ontwerper van de Corda was vergeten om een trek/sleep voorziening aan de achterkant te maken.
Nadat deze verdwenen was reed ErikJan de rest achterna om Ruud moederziel alleen achter te laten. Hij stond voor de (on)dankbare taak om de hut weer in die staat te brengen zoals ze hem de avond ervoor hadden aangetroffen...
De Ikea stoel die het knuffelen van Roger en Harry niet overleefde was al gerepareerd met tyraps, de gemorste vodka door onze Noorse vriend 'Hans' (met mooie dochter en vrouw) had gelukkig geen vlekken achtergelaten. Zodoende restte hem alleen de 24 lege blikken bier, 4 flessen sterke drank op te ruimen, de afwas en de vloer te dweilen.
Na deze exercitie vertrok hij richting flyplass Gardermoen. Ondertussen had het aardig gesneeuwd en de snelheid op de snelweg was gedaald naar 60km/u en af en toe nog minder. Na het warm en overdekt parkeren van het BMW span van Ruud restte hem niets anders dan lijdzaam wachten op zijn vlucht naar huis. Ondanks dat bijna alle vluchten behoorlijke vertragingen opliepen door de weersomstandigheden, vertrok de kist naar Mokum (maar) 35min te laat.
Ondertussen hebben de overgebleven 4 spannen de hele dag door geploeterd en ook bar & boos weer ervaren. Zij hebben het geplande doel Eidfjord niet gehaald en zijn in Røldal neergestreken in een mooi hutje. Toch nog 259 van de geplande 367 km afgelegd. Dit houdt in dat zij morgen (vandaag dus eigenlijk) zo'n 270 km moeten afleggen over deels minder grote wegen naar ontmoetingsplaats van de Krystallrally (+/- 20 km boven Gol).
Vervolgens hebben Antonio en Ruud naar elkaar gezwaaid in de lucht en zijn bijna gelijkertijd geland in Göteborg resp. Amsterdam. Helaas had een #^%*& toerist bij de controle, Antonio's laptop omgestoten en deze was nu definitief onbruikbaar door een gebroken beeldscherm. Maar mc Alzheimer denkt niet in problemen (als ze die al niet vergeten) maar in oplossingen. Ruud gaat nu vrijdagavond zijn laptop meenemen om zodoende toch de vorderingen van de rally aan het internet toe te vertrouwen. Die staat overigens voor de keuze bij aankomst (tegen middernacht) om de 220 km in het donker af te leggen of bij een kennis in Oslo te crashen... een en ander afhankelijk van de weers/weggesteldheid.

Een paar foto's worden zo ook nog bij geplaatst van het toestel van Ruud.

More to come ....

• 10 Februari 2011 - 14:34

Tiny:

Jongens gecondoleerd met het verlies van jullie dierbare vriend en of vriendin.
    Ik hoop dat jullie straks weer allemaal samen de reis kunnen voortzetten, om jullie doel te bereiken.
    Groetjes en succes verder

• 10 Februari 2011 - 16:20

Mr President:

Toch wel gemakkelijk als alzheimer zijnde, dat je elke keer bericht krijgt als jullie een berichtje geschreven hebben, daarom dit berichtje van mij, en hoop op nog veel berchten van jullie, waar wou ik ook alweer over berichten oeps alweer vergeten !!
    grtz Suree & Cor

• 11 Februari 2011 - 09:50

Madeleine:

Wat weinig foto's joh... Maar de snoj ziet er weer GEWEEEEEEEEEELDIG uit! En how the fuck kwamen jullie aan de dronken Noor?
    PS je moet even wat aanpassen bovenaan want Kiel ligt niet in Noorwegen...

• 11 Februari 2011 - 13:17

Ruud:

Madeleine, ik heb net ff zittten kijken maar ik kan nergens vinden waar ik dat Kiel kan verwijderen.... zal het wel vergeten zijn ;)

• 11 Februari 2011 - 18:24

DennidG:

Ziet er goed uit mannen en vrouw van der Alzheimer. Ondanks alle tegen slag wens ik jullie een prettige vakantie toe en veel glijplezier!
    Groetjes DennisG, probeer alles te volgen hoor!

• 12 Februari 2011 - 08:25

Hoey:

zo lui goed bezig met al dat wit goed maar wat me nu wel verbaast dat nu een goede harly de A N W B uit kan hangen vroeger toen die lui met de wegenwacht snel dienst begonnen was het ook zo . alleen uit de jaren 60 of zo maar toen die mof een maal de smaak te pakken had was het al snel een
    BMW maar nu is het thei gekeert en gaat de harly weer op kop . dat is nu echte sneeuw pret . laat gaan die banaan .nee man laat gaan die harly.???
    of gaat het thei weer keren en gaan de BMWERS weer op kop. ik lees het wel en schiet eens meer foto,s dan krijg ik meer beeld van het spektakel.

• 13 Februari 2011 - 13:01

Mascha:

Blijbaar durfde Ruud het niet aan met zn leppie maar gelukkig hadden wij nog een afgedankt exemplaar op de kast liggen. Ik hoop wel dat de handslinger erbij zat? hehehe
    Viel spass mannen en meisje! xxx