Snoskooteren in Sveg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Snoskooteren in Sveg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Snoskooteren in Sveg

Door: Erik-Jan/Gijs/Antonio/Ruud/Harry/Wilma/Roger

Blijf op de hoogte en volg MC

16 Februari 2011 | Zweden, Stockholm

Had ik gisteren een heeeeeel verslag gemaakt op de laptop, inclusief een dikke 70 foto's, vreet deze internet computer bij de plaatselijke C1000 geen USB stick.. &&%%&¤%#"#%& !! (het personeel kijkt nu vreemd op bij de koffiebalie?)

Dan maar even kort uit 'n nog niet wakker geheugen.... (en da's net het probleem)
Vanuit Dokka zijn we al glibberend richting Zweden vertrokken. Onderweg Linda gebeld, die was thuis, dus daar langs voor 'n bak koffie en het survival pakket afgeven. Dat is gelukt.
Onderweg probeerde Roger zijn eerste plaats in de glij competitie te consolideren door regelmaatige pirouettes te draaien, helaas geen afsprongen. Wel zijn de meeste feilloos door Gijs op de film gezet. Helaas moeten jullie daar nog even op wachten dus.
In Sveg aangekomen direct naar onze bekende camping gereden en een hut bevolkt. ErikJan heeft een spaghetti maaltijd gereed gemaakt en daarna werden de diverse licht alcoholische versnaperingen burgemeester gemaakt. Tante Jet was als eerste de sigaar. (Tanja: HELP)
De volgende dag (dinsdag) zijn we wat omgeving gaan bekijken en de kleinst mogelijk wegen gaan opzoeken. Dat is weer prima gelukt want na nog geen 5 kilometer stonden we allemaal vast op 'n karrespoor. Op de plaats draaien (de Corda zette 'n in z'n achteruit) en nu op zoek naar een ander pad vol sneeuw. Het sporten bij de Golf- en Countryclub van Sveg ging niet door, ze waren vergeten het parkeerterrein aan te schuiven en dit was voor ons net een sneeuwwal te hoog. Hierna richting Ytterberg. Vorig jaar zijn we hier ook gestrand vanwege boswerkzaamheden. Ditmaal hadden we geluk. We zijn heel ver de binnenlanden ingedoken en na wat schuivertjes links en recht tenslotte gestopt om te keren. Het begon al te schemeren en we moesten nog boodschappen doen. Dat keren was niet zo'n probleem (de Corda moest dit keer 30.000x steken) maar die helling... die was wel iets gladder en stijler dan onze banden voor lief hadden. Gijs en Ruud bedwongen al spinnend de helling, de rest had iets meer overtuiging nodig in de vorm van aanloopjes, sokken en kettingen. Roger heeft nog een 8x pirouette gedraaid door een ietwat lompe remactie. Wilma was hierna iets duizelig. Tenslotte toch nog voor het donker het dorp bereikt en de supermarkt van een wereld omzet bier bezorgd. Ditmaal heeft Gijs de keuken bemant en wederom hebben we lekker gegeten. Hierna was het foto's verzamelen en een verslag schrijven met de gedachte om dat 's ochtends even rap op de computer te zetten van de supermarkt. Helaas, zoals gezegd, hij blieft geen USB stick....
Zo meteen ontbijten ( als het goed is moet dat nu zo'n beetje klaar zijn) en daarna klaar maken voor de verschrikkelijke tocht der tochten: Snoskooteren in Sveg!

Hopenlijk vanavond wel een verslag met foto's, we gooien niets weg!!

Stay tuned...for the next episode of...

• 16 Februari 2011 - 07:31

Tiny:

so far so good. good luck.
    greetings

• 16 Februari 2011 - 07:42

Naam? Ehhh Vergeten.:

leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn, maar 1 ding begrijp ik niet.
    Dat als je intussen zoveel verstand heb van koelmachines, je naar een land gaat waar ze dat helemaal niet nodig hebben.

een behouden moto-ski-vaar-ect vakantie.

• 16 Februari 2011 - 09:49

Theo Uit 020:

ja dat krijg je er van als je illegale sticks gebruikt .
    have fun met de snow skuuuuuters.

• 16 Februari 2011 - 10:09

Bruw & Ingrid:

He Kouw kleume,
    Leuk om die survival verhalen te lezen van jullie.
    Een tocht voor echte bikkels ik ben jaloers.
    Doe rustig aan en maak geen brokke.
    Groete vanuit het roezedurp.

• 16 Februari 2011 - 12:27

MoniqueMark+meiden:

Prachtige verhalen!
    groeten uit west-friesland alwaar het al lekker lente begint te worden.
    veel rij/glijplezier;))

• 16 Februari 2011 - 14:03

Mr President:

Jammer !! van de foto,s
    Het gaat inderdaad niet altijd gemakkelijk, de ene keer staat alles er in een mum van tijd op, en de andere keer zit je een paar uur te schelden dat het zo lang duurt of dat het helemaal niet lukt. We wchten gewoon af. veel plezier nog grtz Suree & Cor

• 16 Februari 2011 - 15:49

Madeleine:

Leuk die sneeuwverhalen als het hier lente lijkt! Ben echt benieuwd naar de filmpjes :-)

• 16 Februari 2011 - 20:56

Tante Jet:

hoop dat jullie lekker gesmuld hebben van mijn sappie, tja ze hebben het ook veel te lekker gemaakt. zou verboden moeten worden.

Hier gelukkig gewoon goed weer. dus kunnen we eindelijk weer het dak op.

goede reis verder en tot bij het buldertreffen

Groetjes vanuit een vandaag zonnige zuiden

• 17 Februari 2011 - 16:15

Michel:

Beste sneeuwhelden,
    Erug leuk om de verslagen te lezen, ik kan me het helemaal voorstellen(behalve de kou natuurlijk)!!!!
    Zit de neus van Ruud er nog aan?:-)
    Veel rijplezier en 'n behouden vaart.