Gelukkig hebben we de foto's nog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Gelukkig hebben we de foto's nog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Gelukkig hebben we de foto's nog

Door: Erik-Jan/Antonio/Ben/Ruud/Ot/Linda

Blijf op de hoogte en volg MC

12 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Het schijnt dat er inmiddels al mensen ongerust waren, dat we vergeten waren om terug naar huis te rijden. Dat waren we (helaas) niet vergeten. Maar wat nog wel moest gebeuren, was om jullie van de afloop op de hoogte te stellen.

Hoe ging het ook weer aan boord vrijdagavond? Oh ja, Ben moest dringend gered worden. Inmiddels werd het zo gezellig dat de live-muzikant steeds vaker "lang ze leven" in het zweeds begon te zingen voor mensen die jarig waren, mensen die bijna jarig waren en mensen die graag jarig waren geweest. Wij hebben toen de gedistingeerde ambiance van de captain's lounge opgezocht, waar het bier ook voortreffelijk smaakte en wij zelfs de gelegenheid kregen nog enkele foto's de buitenwereld in te sturen via internet on sea. Ben maakte van de gelegenheid gebruik om alle zojuist opgedane ervaringen te verwerken in een mooie droom in de loungefauteuil. Juist nadat Ben deze droom had onderbroken voor een wandeling naar de hut, werden de laatsten der Mohikanen (Ruud en Antonio) gesignaleerd door 2 zweedse squaws. Een hoogblonde en een brunette (abbah..). Bij het zien van de dames schoten bij ons direkt gedachten van wilde oceanen en stormachtige nachten door het hoofd. Dat krijg je aan boord van een schip, wanneer ze waggelend naar je toe komen lopen. Inderdaad nuchter waren ze niet, maar gezellig zeker wel. Hoewel we niet alles konden verstaan hebben we flink gelachen met de dames. Deze keer moesten we onszelf redden en dat hebben we dus ook maar gedaan. 's Morgens bij het ontbijt zagen we wel dat slapen aan boord van een ferry niet ongevaarlijk is. Er kan 's nachts zomaar een hele hoop van iemands schoonheid verdwijnen.

Of de politie in Kiel niet wist dat Ruud aan boord was of dat ze gewoon geen zin hadden, weten we niet. Ze stonden deze keer in elk geval niet op de kade om ons te verwelkomen. Daardoor moest Ruud vanuit Kiel meteen zelf rijden. Ging goed, ondanks dat hij dit niet gewend is. In Duitsland bleken de weergoden ons goed gezind. Ze waren 's nachts druk in de weer geweest om de zwarte troep op de weg af te dekken met een laag frischer Schnee. Op de Autobahn tot Hamburg lag veel ijs en sneeuw. Ondanks de diepe sporen in de ijslaag konden we goed opschieten. Slechts 1 keer file vanwege een Smartbestuurder die waarschijnlijk iets vergeten was in Kiel. Hij had zijn autootje netjes gekeerd op de snelweg, maar zat toen vast in de sneeuw naast de weg. Om niet te lang in de file te staan hebben we even gepauzeerd op een Parkplatz. Volgens een passerende duitse automobilist op leeftijd was het veel te koud voor op de motor: "So könnt ihr ja keine Frauen vergewaltigen!" Ik weet niet wat voor indruk wij achterlaten, maar wij proberen ons heel normaal te gedragen.
De rest van de reis was het droog en werd het wegdek weer steeds donkerder. In de buurt van Bremen hebben we een lange lunchstop gemaakt en toen het begon te sneeuwen zijn we weer op pad gegaan. We werden breed lachend uitgezwaaid door het personeel. Zo kan het dus ook.
Om 16.00 arriveerden we bij Gijs en Madeleine, waar we hartelijk welkom werden geheten en werden verwend met heerlijke hollandse hutspot. Omdat Ruud zo'n groenteliefhebber is, hield hij het bij de worst en wat brood. De op-kleine-schaal-in-de-keuken-Postprimusparty was erg gezellig. Vele verhalen werden uitgewisseld en de nodige foto's en films bekeken. Gijs kondigde nu al aan dat er volgend jaar een BMW meer te zien zal zijn op de plaatjes. Nou, dan maar doorwerken met de verbouwing. (Gaat wel lukken. Het schiet hard op.)
Erik-Jan vertrok die avond nog op huis aan. Voor Ruud, Ben en Antonio kwam het afscheid de volgende ochtend.

Het was een prachtige rit die zeker vatbaar is voor herhaling. Veel sneeuw en zon, weinig pech en vooral erg veel lol. Oh ja en een paar biertjes.

Bedankt voor het volgen en voor alle reacties. Is altijd heel erg leuk.
Tot de volgende trip.

Ben, Erik-Jan, Ruud, Antonio en Ot.

Vrijdagavond:
Ik probeer zo meteen een verzameling foto's te plaatsen. Blijf kijken want er komen ook nog een aantal video's aan. Laatste nieuws: Ik heb ruimte bijgekocht voor video's, maar het systeem snapt dit nog niet. Morgen hopelijk meer.
Zaterdag: Probleem nog niet opgelost. Er komen dus nog meer filmpjes, zodra dit lukt. Ondertussen kun je ook kijken wat Joris allemaal aan het doen op weg naar Nepal: http://joskoppers.waarbenjij.nu

• 12 Maart 2010 - 21:37

Antonio:

Ik heb de sneeuw nog tussen de oren. Shit wat is het hier een kl...(piep)weer. De herinneringen aan de witte wereld, het vrije leven en de gezellige sfeer hebben een onwaarschijnlijke machnetische werking. Ik wil gewoon terug...
    Het leven kan helaas niet altijd feest zijn, maar we kunnen het wel proberen, toch...?
    Mede-snowjumpers allemaal hartstikke bedankt. Het was weer top. Voorlopig zullen we het met de zomer moeten doen. Maar één troost: ondanks de global heating: de winter komt terug!

• 12 Maart 2010 - 23:10

Erik Jan:

het waren gewèèèlduggge dagen om zo met elkaar op pad te zijn, op Ruud's koprol na dan, klopte alles!
    Antonio bedankt voor de organisatie en het bijhouden van waarbenje.nu ( samen met Ruud), Ruud voor het heel houden van mijn zijspan, Ot en Linda voor jullie gastvrije onthaal en het meegaan van Ot naar Primus (jammer dat je de rest van de week er niet bij was man)en last but not least, Ben voor je verhalen, sketches en vooral het maken van de vele foto's en filmpjes!
    Het zijn onvergetelijke dagen mede dankzij de foto's en filmpjes van 3 dvd's vol en Antomio's burnout om daaruit als afsluiting nog een compilatie van te maken

thanks !!!

• 13 Maart 2010 - 09:25

Hoey:

dat is nog eens een reis lekker koel man en dat kampen in de sneeuw dat is nog koellllller doet me toch weer denken aan toermansbang man dat was ook koel man .maar ja als je over de 50 gaat begind het allemaal wat te kraken en te piepen en dan laat je het toch maar om nog aan zo iets tebeginnen .daar om geniet ik wel van julli .dan denk het er wel bij. hoe het zo zouw zijn als ik er ook bij kon zijn .ik denk dat ik nu ook maar eens op de motor stap en ga naar de zuiderbuuren met de grote B in amel dat kan ik nog wel aan >

• 13 Maart 2010 - 11:52

Tiny Suijkerbuijk:

Hallo Antonio and frend's
    Wat een reis, geweldig en wat een sneeuw. Ja jullie hebben het geweldig gehad. Maar Antonio ik ben ook weer blij dat je weer heelhuids bij Janneke en de kids bent. Heel veel groetjes daar van ons, ook aan je vader en moeder. doeiii en tot ziens maar weer eens. Tiny Suijkerbuijk v/der Linden

• 13 Maart 2010 - 12:14

Dropshot:

hallo
    weer een prachtig avontuur en geweldige foto´s blij dat jullie weer allemaal veilig terug zijn ,de laatste van een trip komt vandaag thuis maar die heeft beslist geen kou gehad net als jullie en ik denk dat hij ook niet te strikken is voor zo´n koud avontuur
    gr kees

• 13 Maart 2010 - 13:09

Ruud:

aaaaaaaaaaahhhhhhhh IK WIL TERUG!!

Kreeg gister al bericht van m'n broertje in Noorwegen dat het nu zwaar aan het dooien is, tot en met overstromingen aan toe!

Oftewel: we zijn precies op tijd weg gegaan!

Het was mooi, om nooit meer te vergeten.
    Eeeuh wanneer gaan we weer??

• 13 Maart 2010 - 13:11

Ruud:

@ Erik Jan: Wat klopte er aan mijn koprol niet?

Ok... ik heb niet gegroet naar de jury ;)

• 13 Maart 2010 - 15:39

Hans Gerrits:

Prachtig mooi die verhalen en al die foto's.
    Petje af.

Groetjes Hans

• 14 Maart 2010 - 09:16

Mr-president:

Zo !!! jongens jullie beginnen het te leren !! prachtige foto,s en vooral de filmjes zijn super. Ik ben gisterenavond terug gekomen en zit nu met een jetlag achter de computer.
    In ieder geval jullie ook bedankt voor de verhalen en bijlagen. grtz Cor

• 14 Maart 2010 - 17:07

Theo:

ik wil ook weer mee de volgende keer.

• 14 Maart 2010 - 19:39

Met je kanarie??