Bastogne verslagen - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu Bastogne verslagen - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van MC Alzheimer - WaarBenJij.nu

Bastogne verslagen

Blijf op de hoogte en volg MC

03 Februari 2013 | Nederland, Posterholt

We schrijven vrijdag 1 februari. De harde kern begint zich te verzamelen in Zuid Limburg. Ben-der Bij rijdt z'n scooter uit de stalling en doet dat op zo'n handige manier dat de middenbok er gelijk maar onderuit ligt! Die kan dus weer naar binnen. Dan maar de Honda die niet helemaal wordt vertrouwd, maar uiteindelijk redt hij Posterholt. Slechts één regenbuitje onderweg. Dan wel vanaf Rotjeknor tot bestemming bereikt.
Vlammetje maakt ongeveer hetzelfde mee wat het weer betreft, maar dan vanaf Groningen tot Posterholt. Daar ontmoeten we elkaar en worden opgevangen door Hessel, de enige heer des huizes op dat moment.....
We maken maar gelijk gebruik van de droger om de ietwat doorweekte kleding eer droog te maken. Bedankt Janneke!

Enige tijd later komen Janneke en de Roadcaptonio bijna gelijk binnen. Uiteraard is alles al tot in de finesse voorbereid door Antonio, zodat we vrijwel onmiddelijk op pad kunnen, nou ja, eerst nog een hapje eten dan en daarna nog alle nodige electronica opzoeken. Het verzoek is dan ook aan Janneke om dit soort dingen voortaan gewoon netjes klaar te hebben liggen!!

Even over zessen vertrekt de caravaan, twee spannen sterk en drie ijsvreters.

Gelukkig regende het. Anders was het toch ook niet leuk... Eerst maar eens richting België, de snelle route... maar ook het centrum van Luik is erg leuk! Met dank aan de Roadcaptonio....
Hiervan zijn echter weinig toeristische foto's van gemaakt. De bakkenist wilde dat wel doen, maar kreeg een fototoestel zonder batterij aangereikt. Uiteraard geen probleem, de batterij wordt opgesnord en in het toestel geplaatst.....oeps, vergeten op te laden, nou ja, dan maar later wat meer foto's.

Inmiddel worden de Ardennen verslagen, niet de eerste keer schijnt het, de Baraque de frituur wordt zonder kettingen overwonnen (cardan voldoet), Mont Houffalize op tempo beklommen, zonder te Liege, er waren nog meer Namen bij, die me nu even ontschoten zijn.

Om half tien rijden we Bascharage in Luxemburg binnen waar we een overnachting hebben geboekt. Hoewel alle beklimmingen vlotjes verliepen, komen we toch niet geheel ongeschonden uit de strijd gezien de foto.
En de uitspanning die wij bezoeken blijken de smeermiddelen van hoge kwaliteit te zijn, zels zo hoog dat de Roadcaptonio het niet kan laten zijn eigen afzakkertje in te tappen als inmiddels het personeel de bar heeft verlaten....foei!

Zo de kop is eraf, morgen maar eens zien of we dan toch nog eens echte sneeuw gaan zien, in plaats van die vochtige klerezooi!

• 03 Februari 2013 - 23:25

MC - Alzheimer:

nog maar één dag onderweg en nu al alleen aan de bar?

• 04 Februari 2013 - 13:02

G.ijsman :

dadoetiandersnooit.

• 04 Februari 2013 - 13:08

Der Rudi:

Nou nou, drukke bedoeling daar aan de bar... wel alle ruimte om te barbladglijden :-))

• 04 Februari 2013 - 14:10

Theo :

heeeeeeeeeeeee der rudi dat laten ze alleen maar aan hele rare mensen over dusssssssssssss.